Development of
container management services
Task:

Transportations in containers from Europe and China. There is an old, working order management system. Required:

  • Take the current system as a basis
  • Simplify employee work. Easy interface
  • New CRM should work fast. Very fast


Solution:

ORDER SCREEN
After analyzing the situation, they decided to build everything on one screen. Having opened an order for transportation, the specialist got access to all necessary actions. From the beginning of the passage of the order, to the very end:

  • First order details
  • Preliminary costs
  • Flights, loading points and dates
  • Containers and data on them
  • Outgoing invoices and payments for them
Thereby, we minimized transitions between pages or tabs. Staff time was significantly reduced.
The most important elements of the order, you can compress, collapse, freeing up space. Extra items do not interfere with work. The employee is focused on the current task: costing, invoicing, payment control.
ГЛАВНЫЙ ЭКРАН
Вся важная информация по заказам скомпонована на одном экране. Менеджер сразу видит:

  • Клиент
  • Внутренний номер заказа
  • Количество контейнеров
  • Ответвенный
  • Хештеги

И что еще более важно. Менеджер видит статус заказа и важные этапы. Столбцы визуально выделяют заказы по группам:

  • Новый заказ
  • Не выставленные счета
  • Просроченные счета
  • И т.д.
ПЛАТФОРМА И СКОРОСТЬ

В разработке использовался Bootstrap 4 и Nojs в качестве бэкенда. Скорость работы веб-сервиса значительно возросла. Мгновенный отклик, нет ожидания загрузок. Все меняется на лету, используя минимальные серверные мощности


ИНТЕГРАЦИИ
В дальнейшем планируются интеграции с платформами AmoCRM, Slack, Marinetraffic, 1с бухгалтерия
В Amo ведутся продажи
Slack корпоративный мессенджер
Marinetraffic онлайн сервис отслеживания судов